Co roku Arctic Paper współpracuje z inną uczelnią artystyczną w celu stworzenia Munken Agendy ‒ kalendarza, który dostarcza całorocznej inspiracji, a jednocześnie podkreśla najwyższą jakość papieru z rodziny Munken Design. Zapraszając studentów do pracy nad projektem, uczymy się od siebie nawzajem oraz wymieniamy się wiedzą i pomysłami. Tegoroczna edycja została stworzona przez studentów projektowania graficznego z londyńskiej Chelsea Collage of Arts. Motywem przewodnim najnowszego kalendarza jest kolor.
W ciągu ostatnich 4 lat firma zapraszała studentów projektowania z uniwersytetów w Europie do współpracy przy kolejnych edycjach kalendarza Munken Agenda. Arctic Paper wspiera młodych grafików, dając im możliwość pracy nad dłuższymi, kreatywnymi projektami oraz zdobycia wiedzy o papierze i jego zaletach. Studenci z kolei dostarczają świeże spojrzenie i inspirację.
„W coraz bardziej cyfrowym świecie cenimy sobie możliwość pokazania młodym ludziom wyjątkowych właściwości papieru i kreatywnej pracy z tym tworzywem”, mówi Martina Rosendahl, Global Marketing Communications Manager, Arctic Paper.
Zainspirowani kolorami i ich siłą
Kolory wpływają na nasz nastrój i są ważną częścią naszego życia. Nieustannie nam towarzyszą – w naturalnym otoczeniu, przestrzeni publicznej oraz pomieszczeniach, w których mieszkamy, uczymy się i pracujemy. To także kolory ubrań, które nosimy. Odpowiednio dobrane mogą pomóc poradzić sobie z codziennym stresem, zrelaksować się czy pobudzić do działania. Wielu psychologów postrzega chromaterapię jako metodę wspomagającą leczenie konwencjonalne.
„Agenda jest czymś więcej niż tylko dziennikiem, który pomaga w planowaniu. Daje nam narzędzia do śledzenia i poprawy nastroju - co w dzisiejszych czasach jest bardzo ważne”, mówi Georgie Wade, jeden ze studentów projektowania graficznego w UAL Chelsea College of Arts.
Dzięki kalendarzowi zapoznamy się z techniką oddychania kolorami. To forma terapii polegająca na pozbyciu się z umysłu wszystkich negatywnych myśli i skoncentrowaniu się na spokojnym oddechu i określonych barwach. Pomogą nam w tym kolory wydrukowane na stronach agendy.
Temat na czasie
Martina Rosendahl zastanawia się nad tym, jak ta koncepcja pasuje do współczesności „Obecnie, kiedy dużo czasu spędzamy zamknięci w domu potrzebujemy się trochę zrelaksować. Agenda przychodzi w momencie, gdy ludzie częściej muszą poprawiać sobie nastrój. Można tego dokonać również poprzez wprowadzenie do otoczenia większej ilości kolorów. Sposób, w jaki studenci co roku wykorzystują w projekcie nasze niepowlekane papiery z rodziny Munken Design jest niezwykle inspirujący i myślę, że przemawia to do wielu osób.”
Aby dowiedzieć się więcej o projekcie Munken Agenda 2021, odwiedź stronę internetową kampanii: https://www.arcticpaper.com/munken-agenda-2021
Nie możemy się już doczekać tętniącego życiem roku, w którym będziemy mogli cieszyć się potęgą kolorów, ale już teraz patrzymy w przyszłość. Planowanie kolejnej edycji już się rozpoczęło i z niecierpliwością czekamy na zaproszenie nowego zespołu do pracy nad agendą 2022.
Informacje na temat kalendarza Munken Agenda 2021 - The Power of Colour:
- Nakład 17 000 egzemplarzy, część dostępna w limitowanej edycji w sklepie Munken Shop pod koniec listopada 2020 roku.
- Okładka: Munken Kristall 400 g/m²
- Środek: Munken Kristall, Munken Kristall Rough, Munken Polar, Munken Polar Rough, Munken Lynx, Munken Lynx Rough, Munken Pure. Wszystkie w gramaturze 120 g/m2.
- Maszyna drukująca: Komori, Lithrone S40P Hybride Print Technology.
- Farby: Toyo Ink, Flash Dry, CMYK.
- Drukarnia: Göteborgstryckeriet, Gothenburg, Szwecja
- Introligatornia: Förlagshuset Nordens Grafiska, Malmö, Szwecja
Więcej informacji udzieli:
Michał Buthner-Zawadzki
Business Development Manager
+48 691 946 959
michal.zawadzki@arcticpaper.com
www.arcticpaper.com
UAL Chelsea College of Arts
PIĄTEK, 27 LIS, 2020